La
computació 3D ha evolucionat històricament amb una tecnologia i una
ciència d'arrel patriarcal i colonial. D'aquesta manera, aquesta tècnica
s'ha alineat amb el règim econòmic hegemònic i les seves pràctiques
d'optimització, normalització, taxonomització, propietat i ordre
mundial.
Els llegats del desenvolupament industrial comercial deixen rastre
d'aquell imaginari i expliquen les històries d'una viva tensió entre "el
probable" i "el possible". La volumetria, es defineix com un conjunt de
tècniques de producció de volums mitjançant la mesura de la matèria
(somàtica, ambiental); la volumetria digital fa el seguiment, captura,
modelatge i escaneig en 3D. El seu valor rau en (re)produir i accentuar
amb massa facilitat mons probables, i aquest procés encara s'intensifica
més dins la hipercomputació contemporània. 'x, y, z: Volumetric
Regimes' consta de tres fotogrames d'una pel·lícula que sempre està en
procés.
Aquesta pel·lícula que potser no es farà mai, demana angles
desobedients que poden anar més enllà de la rigidesa de les
tecno-ecologies de la volumetria digital. És un intent trans*feminista
de pensar a partir de l'agència de certs artefactes culturals, amb
l'esperança d'ampliar les seves possibilitats més enllà de les maneres
de fer i de ser predissenyades.
Bòlit, Girona, Del 10 de febrer al 30 d’abril de 2023
"Aquesta exposició i les activitats que l'acompanyen és una recerca col·lectiva sobre qüestions culturals vinculades amb la identitat i el gènere a partir d'un treball sobre el cos i l'anormalitat, és a dir, sobre aquelles "alteritats radicals" que qüestionen les normes, les figuracions i el que s'espera d'un cos."
+ info de la expo y sus activaciones: https://web.girona.cat/bolit/exposicions/2023/cantsinauditsdelcos
No hay comentarios:
Publicar un comentario